Geachte bezoeker,

Welkom op de site van volleybalvereniging Boemerang te Eibergen.

Volleybal is een ontzettend leuke teamsport, waarbij het gaat om teamspel, techniek en tactiek.
Bij Boemerang kun je kennis maken met deze mooie sport, het hele jaar door en op je eigen niveau.
Onze vereniging is opgericht op 16 april 1952 en kende aanvankelijk slechts één herenteam. Acht jaar later in oktober 1960 werd er een damesteam samengesteld. In de beginjaren werd er op buitenvelden gespeeld, bij erge kou werden er handschoenen aangetrokken! Volleybal is nu bij uitstek een zaalsport en wij spelen onze thuiswedstrijden in de Pickerhal  te Eibergen op de zaterdagen.Vaak leveren de competitiespelende teams mooie spannende wedstrijden, maar onze vereniging heeft ook recreantengroepen. Vlaggenschip is “ons” Dames 1 team die meespelen in de landelijke 2e divisie competitie van de NeVoBo. Boemerang heeft zo’n 200 leden waaronder veel jeugd, waar we ook trots op zijn. Immers de jeugd heeft de toekomst.
Volleybal kan bij Boemerang beoefend worden op diverse niveaus:

*CMV Cool Moves Volley ( voor kinderen van 5,5 tm 12 jaar)

*Jeugdvolleybal

*Seniorenvolleybal

*Recreatievolleybal

Boemerang is een actieve vereniging. Jaarlijks wordt voor de basisscholen een sportintro gehouden waar de jongste jeugd kennis maakt met het volleybal en zijn er (gratis)inloopmiddagen voor de jeugd. Ook aan activiteiten opgezet door de E.S.F. wordt door Boemerang actief deel genomen. Vorig jaar hebben we  zeer succesvolle het (straten) recreantenvolleybaltoernooi  geherintroduceerd.

Onze sponsoren zijn we dankbaar en de kas wordt verder mede gevuld door onze jaarlijkse koekenactie.Dankzij de inzet van veel enthousiaste vrijwilligers is Boemerang een vereniging die zich blijft ontwikkelen. Ouders, vakbekwame trainers, kaderleden en bestuursleden dragen hun steentje bij. Samen zijn we immers de vereniging! Om de onderlinge band te versterken wordt er door ons Dames 1 team clinics gegeven aan de jeugd en houden we Jaarlijks voor onze leden een kersttoernooi en eindfeest. Natuurlijk wordt onze jongste jeugd niet vergeten.

Kortom:
Bij Boemerang kun je fanatiek volleyballen, maar ook sport en gezelligheid combineren.